نمایشگاه کتاب دفاع مقدس در مصلای بزرگ تهران
آرمان اندیشه

عبور از خط چک در مصلای تهران

مراسم رونمایی از کتاب "عبور از خط چک" اثر امیر سرتیپ دوم دکتر محمد مسعود بهمنی با حضور جمعی از نویسندگان آثار دفاع مقدس، رزمندگان و دکتر سید حسین نقوی حسینی نماینده مجلس شورای اسلامی [سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی و هم چنین سخنگوی کمیسیون برجام] با همکاری هفتمین نمایشگاه دفاع مقدس و انتشارات نظری در مصلای بزرگ تهران برقرار شد.

 

در این مراسم با شکوه آقایانمحمد تقی قشقایی ، احمد فخاری، علی رضا مقدس و  رضا تقی آبادی  از نویسندگان دفاع مقدس و انفلاب اسلامی پیرامون موضوعات مربوط، سخنرانی نمودند و بعد دکتر سید حسین نقوی حسینی نماینده شهرستان ورامین [سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی و هم چنین سخنگوی کمیسیون برجام] ضمن ارایه خاطرات خود از دوران جنگ تحمیلی، به نقش مخرب منافقین در هشت سال دوران دفاع مقدس و تحلیل این موضوع پرداخت.

 

 

سپس جعفر حاجی کریم نظری (عضو هیات مدیره مجمع ناشرین دفاع مقدس) به تاریخ و رفتارهای منافقین در اوایل انقلاب اسلامی و  مبارزات شهیدان دیالمه و آیت و بصیرت آنان اشاره کرد و در خصوص دفاع مقدس گفت:

همه علما و فقهای شیعه و حتی تسنن ، در خصوص حرمت به خون ، اموال و نوامیس اتفاق نظر دارند و دفاع از آن ها را جایز و واجب می دانند و لذا به هشت سال دفاع در دوران جنگ تحمیلی که دارای ارزش و تکلیف می باشددفاع مقدس می گویند.

 

مدیر مسوول انتشارات نظری در ادامه عنوان نمود:

 صبغه الله و من احسن من الله صبغه . 

هر انسانی با لطافت و ذایقه خود به یک رنگ علاقه مند است و بعد ها ممکن است این تمایل به سوی رنگ دیگر سوق پیدا کند و این یک سلیقه است ، اما در دفاع مقدس صبغه الهی و رنگ خدا ، یعنی ایمان حاضر بود و دارای ارزش و تکلیف می باشد و همیشگی و باقی است . 

 

 و بعد امیر سرتیپ دوم محمدمسعود بهمنی ضمن تبریک هفته دفاع مقدس و گرامی داشت یاد شهدا و جانبازان و ایثارگران هشت سال دفاع مقدس گفت ما در مسایل نظامی افند و پدافند داریم و وقتی می گوییم دفاع مقدس یعنی ما جنگ را شروع نکردیم و به ما حمله شد و ما دفاع کردیم و شهدا و جانبازان و اسرا و مفقود الاثر ها برای دفاع از این مرز و بوم  و انقلاب اسلامی به درجات عالی رسیدند و ملت ایران قدر شناس آن ها است و یادشان را گرامی می دارد. امنیت جامعه ما مرهون این ایثارگری ها بوده و هست. ما بایستی همیشه اماده به رزم باشیم تا دشمنان جرات حمله به ما را پیدا نکنند. بایستی تبعیت از رهبری و ولایت داشته باشیم تا ید واحد در مسیر تعالی و پیشرفت قرار گیریم.

ایستادگی و استقامت در مسیر هدایت و انقلاب و خون شهدا داشته باشیم. بعد از جنگ هشت ساله با عراق، جنگ ما با عناصر خود فروخته منافقین که در طرح راه گشا خود در صدد ترور و نفوذ و ضربه زدن به نقاط حساس کشور بودند ادامه یافت و در منطقه جنوب غرب ایران ارتش و قرارگاه جنوب ضربات مهمی به منافقین وارد و طرح های دشمنان با شکست مواجه شد و در این کتاب که توسط انتشارات نظری منتشر گردیده به این موضوع پرداخته شده است.

از  دیگر سخنرانان این مراسم رضا تقی آبادی، نویسنده، محقق و پژوهشگر انقلاب اسلامی بود که در کارنامه خود تألیف بیش از 20 کتاب را دارد.

رضا تقی آبادی در این مراسم ضمن تبریک هفته دفاع مقدس و هم چنین موفقیت امیر دکتر بهمنی به خاطر چاپ کتاب عبور از خط چک ، با توجه به یکی از تألیفات خود در حوزه جنگ نرم با نام "استراتژی اندیشکده های پنتاگونی و سناریوهای براندازی" به ترسیم کارکرد و  ویژگی های منافقین از صدر اسلام تا انقلاب اسلامی و ارتباط آن با جنگ تحمیلی و حوادث فتنه گون بعد از انقلاب بالاخص فتنه 88 اشاره کرد و با بیان اطلاعات و آماری در این خصوص به جنایات منافقین و سازمان مجاهدین پرداخت.

 

وی در راستای معرفی سازمان مجاهدین خلق بیان داشت:

سازمان مجاهدین خلق ایران که بعد از انقلاب به منافقین معروف شدند بعد از پیروزی انقلاب و در 30 خرداد 1360 به فاز مسلحانه روی آورد. اوج توحش و فجایع این گروهک تا حدی است که طی حملات تروریستی منافقین طی سال های دهه 1360، بیش از 12000 تن به شهادت رسیدند[17000 شهید ترور در طول انقلاب اسلامی]. با ادامه توحش و فجایع این گروهک، و با ناامن شدن ایران برای منافقین، نیروهای باقی مانده از ترس معرفی توسط مردم و دستگیری، به عراق فرار کردند. این سازمان از سال 1364 علناً و رسماً وارد خاک عراق شد و با اسقرار در پادگان های ارتش صدام به عنوان بخشی از سیستم سرکوب و جنایت و تجاوز رژیم بعث به ایفای وظایف خویش پرداخت و سرانجام با سرنگونی صدام با دوگانگی رفتار حامیان غربی خود روبه رو گردید. اینک این سازمان جنایتکار در خدمت مطامع و منافع آمریکا و اسراییل قرار دارد و به جاسوسی و هم دستی با بیگانگان علیه نظام اسلامی ایران مشغول است.

تقی آبادی در خصوص ماهیت جریان نفاق در حوادث فتنه 88 افزود:

بر اساس اسناد و اطلاعات به دست آمده از فتنه انگیزان88 و جریانات قبل و بعد از انتخابات، این غائله ها از پیش توسط سران فتنه، حلقه ها و هسته های وابسته به آنان و حمایت غرب برنامه‌ریزی شده بود.

در این بین حمایت های غرب از جریان فتنه پس از انتخابات و استفاده از تمامی توان رسانه‌ای و عملیاتی استکبار جهانی در بحران‌سازی و ایجاد ناامنی در کشور و هدایت اتفاقات بعد از انتخابات که صدمات جبران ناپذیری به همراه داشت در حالی انجام شد که بر اساس تعاریفی که از جرم سیاسی در کشورهای پیشرفته وجود دارد افعالی هم چون زیر سؤال بردن انتخابات آن هم با ادعاهای کاذب و سپس عدم تمکین در مقابل قانون مشروع و دعوت مردم به تجمعات غیرقانونی مصداق بارز جرم سیاسی تلقی می شود. با قدرت گرفتن روزافزون نظام جمهوری اسلامی ایران، استراتژی تهاجم و براندازی نرم توسط سرویس های اطلاعاتی نظام سلطه و مشخصاً آمریکا و انگلیس علیه جمهوری اسلامی ایران پی ریزی شد تا جایی که تاکنون برای تحقق این هدف، بودجه های رسمی قابل ملاحظه ای تصویب و اختصاص داده شده است. از این رو، از سال ها پیش، رسانه ها، بنیادها و مؤسسات مختلف و متعددی توسط بیگانگان و سرویس های جاسوسی و دیگر نهادهای حکومتی بلوک غرب و صهیونیسم جهانی به وجود آمده که مأموریت های خود را با پوشش های غیر امنیتی لیکن با هدف اجرای پروژه براندازی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران پی گرفته اند تا از این طریق با اتخاذ رویکرد"جنگ نرم" در فضای عمومی جامعه اثرگذاری نمایند.

در این میان، از مقوله فتنه نباید به سادگی گذشت و در واقع پشت فتنه، استکبار جهانی قرار داشت که در جهت براندازی نظام عمل می کردند که البته هنوز زمان می خواهد تا اسناد این مسأله برملاء شود.

آمریکا دو نقش عمده و اساسی را برای منافقین در نظر گرفته که می توان به نقش مؤثر در وحدت میان گروه اپوزیسیون و دیگری جهت دهی اطلاعاتی به فعالیت اپوزیسیون اشاره کرد.

گروهک منافقین که انتخابات سال 88 را مانند همیشه تحریم کرده بود و از طرفی با ورود پلیس عراق به مقر اصلی آن در عراق(مقر اشرف) به فروپاشی و بی هویتی رسیده بود، برای بازسازی خود و انتقام مجدد از نظام جمهوری اسلامی ایران وارد صحنه حوادث پس از انتخابات شد و حتی تا صدور بیانیه حمایت از بعضی کاندیداهای شکست خورده پیش رفت. اقدامات این گروه در حوادث فتنه 88 را می توان تحت محورهای زیر ارائه کرد:

  1. نفوذ در ستادهای انتخاباتی دو نامزد انتخاباتی.
  2.  پیشنهادات عملیاتی به معترضین و اراذل و اوباش جهت نحوه حضور و عمل در میدان ها و خیابان های شهر.
  3.  صدور بیانیه در حمایت از دو تن از نامزدهای انتخاباتی.
  4. تخریب اموال عمومی و استفاده از سلاح گرم و دست ساز در جریان فتنه.
  5.  انعکاس حوادث پس از انتخابات به رسانه های ضد انقلاب و غربی بالاخص BBC و VOA. 

هم‌چنین گروهک منافقین به برخی از مرتبطین خود که از قبل در اردوگاه اشرف واقع در عراق آموزش‌های تروریستی را گذرانده و با اهداف مشخص به داخل کشور اعزام شده بودند، دستورالعمل اقدام ایذایی و تروریستی اعم از آتش زدن اتوبوس ها، بانک ها، کیوسک های تلفن، حمله به مراکز نظامی، انتظامی و نیروهای بسیج را ابلاغ کردند.

در همین راستا یکی از اصلی ترین پایگاه های گروهک منافقین(مستقر در انگلیس) هدایت تیم‌های ترور و اغتشاش داخلی را بر عهده داشته و ضمن اعلام خط مبارزه مسلحانه و ایجاد هرج و مرج در کشور و تحریک معترضین، به سر دادن شعارهای تند علیه مسؤلان و ارکان اصلی نظام اقدام کرده و با القای بی اعتمادی مردم نسبت به نظام، بستر لازم را برای به وجود آمدن شکاف میان مسؤلان و مردم فراهم کرده و از انجام هرگونه حرکتی که این هدف را محقق کند فرو گذار نکرده است. در همین رابطه تعدادی از مرتبطین گروهک که با هدایت منافقین جهت ایجاد آشوب و بلوا در صحنه حضور یافته بودند، حین درگیری‌ها کشته و زخمی می‌شوند که منافقین نیز بنا به خصلت منافقانه خود به منظور مصادره بخشی از اعتراضات به نفع خود در تاریخ 3/5/88 اقدام به ایجاد نماد یادبود برای آن‌ها در اردوگاه اشرف می کنند. لازم به ذکر است، عناصر گروهک نفاق به منظور جمع‌آوری اطلاعات داخل کشور ضمن پرداخت مبالغی به صورت ماهیانه به برخی افراد، اقدام به فریب ایشان از طریق ارتباط‌گیری با پوشش‌هایی از قبیل آژانس‌های خبری مانند خبرگزاری هما، آژانس ایران خبر، هم چنین کمیته های به اصطلاح دفاع از حقوق بشر و زندانیان سیاسی و... کرده‌اند. تعدادی از مرتبطین اصلی گروهک که در آشوب‌های خیابانی نقش فعالی داشتند، شناسایی و دستگیر شدند[رضا خادمی، ناصر عبد الحسینی، محمد نوری، حسین شیر محمدی، عذرا سادات قاضی میرسعید، ناصح فریدی، شبنم مددزاده، امیرحسین فتوحی، مهدی شیرازی و...] و تلاش تروریست‌های منافق جهت خدشه به نظام مقدس اسلامی ناکام ماند.

تقی آبادی در بررسی ارتباط منافقین با ستاد برخی از کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری ایران افزود:

حضور گسترده اعضای منافقین در صحنه اغتشاشات 88 و نفوذ در ستادهای انتخاباتی به عنوان یک امر بی سابقه از مناظر مختلف قابل تحلیل است:

1- اصل حضور میدانی در جهت براندازی نظام از آن جهت صورت گرفت تا با این خوش‌خدمتی به آمریکا، نام منافقین از لیست گروه‌های تروریستی خارج شود، مشارکت در براندازی نظام اسلامی قطعاً پاداش بزرگی برای منافقین از سوی دنیای غرب در پی داشت.

2ـ حضور در ستادهای انتخاباتی به ویژه ستاد یکی از نامزدهای انتخاباتی از یک‌سو و صدور بیانیه حمایت از نامزد مورد نظر از سوی دیگر، نشان از رضایت این گروهک از اقدامات نامزد خاصی می‌دهد. بهره‌برداری دیگر این گروهک از نفوذ در ستاد نامزد مربوطه و صدور بیانیه حمایت از وی، در جهت انشقاق بیش‌تر در درون نظام صورت گرفته است.

3ـ بازسازی روحیه اعضای خود در اردوگاه اشرف که مدت 5 سال است در زندان آن گرفتار آمده اند و روحیه و هستی خود را از دست رفته می‌دانند، تبلیغ تضعیف نظام بعد از حوادث فتنه‌گون انتخابات 88 در اردوگاه مذکور می‌توانست بخشی از هویت از دست رفته را بازگرداند که این گونه نشد.

در پایان مراسم از کتاب "عبور از خط چک" توسط مدیر مسوول انتشارات نظری و نماینده مردم ورامین در مجلس شورای اسلامی رونمایی شد و از نویسندگان حاضر تجلیل به عمل آمد و هدایایی به آنان ارایه گردید.

 

 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






ارسال شده در تاریخ : شنبه 8 آبان 1395برچسب:, :: 13:27 :: توسط : متفکر

درباره وبلاگ
به وبلاگ من خوش آمدید
آخرین مطالب
نويسندگان
پيوندها

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان آرمان اندیشه و آدرس armaneandisheh.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت: